Kurs on-line: Midline PRO dla zaawansowanych

Intensywny kurs online dla personelu medycznego, koncentrujący się na wyzwaniach związanych z wprowadzaniem cewników pośrednich. Wydarzenie jest skierowane do osób posiadających doświadczenie kliniczne we wprowadzaniu, obsłudze oraz postępowaniu w przypadku powikłań związanych z tego typu dostępem naczyniowym.

Kurs w formie interaktywnej prezentacji i filmów skierowany jest do pielęgniarek, lekarzy, ratowników medycznych i położnych, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w różnych aspektach wykorzystania cewników pośrednich.

Program kursu

I. Wprowadzenie i podstawy

Cewnik pośredni – aktualna definicja

Różnice: SPC, MC, SFMC, LPC, PICC – uporządkowanie terminologii i praktyczne konsekwencje

Wskazania i przeciwwskazania do wprowadzania MC

II. Anatomia i ultrasonografia

Quick reminder: procedura wprowadzania MC z wykorzystaniem RaPeVA, SIP, ZIM

Żyła udowa powierzchowna (SFMC) – wskazania, bezpieczeństwo i praktyka kliniczna

III. Technika i procedury

Procedura nakłucia: końcówka igły, lidokaina, dilatator

Prowadnica i technika MST – wskazówki praktyczne (w tym doświadczenia z Czech)

Aspiracja MST i jej znaczenie

Wymiana po prowadnicy: kiedy warto, a kiedy nie? Technika i przypadki kliniczne

Pseudo-tunneling i tunneling: kiedy i jak stosować?

IV. Mocowanie i bezpieczeństwo

Mocowanie cewnika: SecurAcath, kleje tkankowe

FS vs CRT – diagnostyka i różnice kliniczne

Zastosowanie MC w TPN i chemioterapii – ryzyko, dobre praktyki i ograniczenia

V. Praktyka kliniczna i doświadczenia

Case studies – omówienie wybranych przypadków

Perforator i „ghost vein” – techniczne pułapki

VI. Dokumentacja i badania

Zbieranie danych klinicznych i powikłań

Znaczenie rejestrów i dokumentowania procedur

VII. Podsumowanie i ewaluacja

Dyskusja podsumowująca

Test końcowy i wnioski praktyczne

Koszt udziału w szkoleniu: 400 PLN

Zapisy kończą się na 30 dni przed planowaną datą kursu. Na 30 dni przed szkoleniem Uczestnicy otrzymują ankietę z możliwością przygotowania dodatkowych pytań.

Każdy Uczestnik otrzymuje dostęp do kursu w czasie rzeczywistym oraz certyfikat uczestnictwa.


Warunki uczestnictwa

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wysłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej poprzez prawidłowe wypełnienie wszystkich wymaganych pól formularza i wysłane go do Organizatora drogą elektroniczną.
Wniesienie opłaty za szkolenie w wysokości podanej przez Organizatora na rachunek bankowy: mBank 07 1140 2004 0000 3102 8359 6566 (z dopiskiem: data szkolenia, imię i nazwisko Uczestnika).
Opłaty należy dokonać w ciągu 7 dni od otrzymania od Organizatora potwierdzenia zapisu.

Warunkiem otrzymania dostępu jest rejestracja na wydarzenie w platformie ClickMeeting poprzez zaproszenie udostępnione przez Organizatora. Organizator nie odpowiada za brak możliwości uczestnictwa, jeśli Uczestnik nie zrealizuje wszystkich wymaganych działań opisanych w korespondencji przesłanej przez Organizatora. 

Każdy Uczestnik otrzymuje podstawowy pakiet obejmujący udział w wydarzeniu w czasie rzeczywistym oraz certyfikat uczestnictwa. Uczestnicy, którzy pozytywnie ukończą test końcowy otrzymują także dostęp do materiałów w wersji elektronicznej i papierowej wysyłanej po ukończeniu kursu oraz dostęp do grupy dyskusyjnej.

Zasady odwołania Uczestnictwa

1. Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu przed jego rozpoczęciem. Rezygnacja Uczestnika z udziału w wydarzeniu winna być dokonana pocztą elektroniczną na adres: edukacja@ptpi.pl 
2. W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu:
– Jeśli Organizator otrzyma oświadczenie o rezygnacji wcześniej niż w 14 dni przed rozpoczęciem wydarzenia, zwróci Uczestnikowi wpłaconą kwotę.
– Jeśli Organizator otrzyma oświadczenie później, a także kiedy Uczestnik nie poinformuje Organizatora o rezygnacji, Organizator zwróci 50% wpłaconej kwoty.
– Jeśli Organizator otrzyma oświadczenie później niż 3 dni przed planowanym wydarzeniem Organizator ma prawo zatrzymać wpłaconą kwotę.